Samstag, 23. Mai 2015

«Έχω άνεση σουίτας | είμαι ποιητής της πίπας»


Φωτογραφίες του Μανούσου Φάσση από το νέο αρχειακό υλικό που βρέθηκε στη Σουηδία. Αριστερά φαίνεται ο ποιητής σε νεαρή ηλικία καθισμένος στο γραφείο του, διαβάζοντας και καπνίζοντας πίπα. Πάνω δεξιά, το διδακτορικό δίπλωμα του Μανούσου Φάσση με τον τίτλο «Αγωγή του ποιητικού λόγου στην προσχολική ηλικία»  (Πανεπιστήμιο Ουψάλας) καδραρισμένο και κρεμασμένο στον τοίχο. (1)

Στο πίσω μέρος της φωτογραφίας χειρόγραφη και ενυπόγραφη σημείωση του ποιητή:


«Έχω άνεση σουίτας | είμαι ποιητής της πίπας» (2)


Στη φωτογραφία δεξιά, ο Μανούσος Φάσσης μπροστά στο σπίτι του.




(1) Βλ. και: Μανούσος Φάσσης: «Ποιητική Μούσα (τραγούδια για την προσχολική και σχολική ηλικία)», εκδόσεις «Αμοργός», 1980, σελ. 7.  [από το αντίτυπο Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κρήτης]

(2) Πρόκειται για παραλλαγή (και μάλλον προγενέστερη μορφή) του στίχου «Έχω άνεση σουίτας / είμαι ποιητής της ήττας» που μεταφέρει ο Μανόλης Αναγνωστάκης στη γνωστή μελέτη του για τον Μανούσο Φάσση:

«Στο ξενοδοχείο Macedonia
πλάγιασα σε μεταξωτά σεντόνια
είχανε και μεταξωτές κουβέρτες
κι είπα: φέρτες.

Είπα και στη ρεσεψιονίστα
πως μ´ έπιασε μεγαλη νύστα.
Θέλω άνεση σουίτας
είμαι ποιητής της ήττας.

Είμαι γενιά του Αργυρίου
(ρίου ρίου κι αντιρίου)
συνάδελφος του Κουλουφάκου
και κάτσε κι άκου...»


Βλ. Μανόλης Αναγνωστάκης: «Ο ποιητής Μανούσος Φάσσης. Η ζωή και το έργο του. Μία πρώτη απόπειρα κριτικής προσέγγισης», Αθήνα: Στιγμή, 1987. [σσ. 144, ISBN 960-269-029-1]
Για το βιβλίο αυτό βλ. και: http://www.biblionet.gr/book/97127/Ο_ποιητής_Μανούσος_Φάσσης

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen