Samstag, 21. März 2015

«Νόμπελ λόγω ατεχνίας»

Σε ποιόν θα χαρίζατε το «χρυσό βατόμουρο» της λογοτεχνίας; Με αφορμή την σημερινή ημέρα ποίησης (21. Μαρτίου 2015) η Φιλόμουση Μυστακική εταιρεία ανακοινώνει την έναρξη της διαδικασίας βράβευσης «Νόμπελ λόγω ατεχνίας». Προτάσεις γίνονται δεκτές στο μαιλ της εταιρείας (philomusen@gmail.com). Τα προτεινόμενα κείμενα μπορεί να είναι ποιητικά ή πεζά, όχι απαραίτητα σύγχρονα, αλλά γραμμένα στην ελληνική γλώσσα.

De gustibus est disputandum!


Προτάσεις γίνονται δεκτές έως το Δεκέμβρη του 2015. Το βραβείο θα ανακοινωθεί στις 21. Μαρτίου 2016.


*Ο τίτλος του βραβείου είναι μεν εμπνευσμένος από την ποιητική συλλογή του Δημήτρη Σολδάτου «Nobel λόγω ατεχνίας» (Κονιδάρης 2008), παίρνουμε όμως κάθε απόσταση από σχετική αξιολόγηση του έργου του. Τον θαυμασμό μας για την ποίηση του Σολδάτου εκφράζουμε με την παράθεση του παρακάτω ποιήματός του:



ΝOBEL ΛΟΓΩ ΑΤΕΧΝΙΑΣ

Ποιήσεως Μούσης εραστής
αν είσαι, μην χαϊδεύεις – χτύπα!
Κι ας μην λογιέσαι ποιητής –
χωρίς φουλάρι, δίχως πίπα!

Η παρλα-πίπα το στομάχι
μου ανακατεύει του καθένα.
Και μια αγκύλωση στην ράχη
δεν μου επιτρέπει ούτε σ’ ένα

στίχο να έχω κάποια κλίση.
Έτσι εξηγείται, το λοιπόν,
που όρθιος μέσα στων σκυφτών
το πλήθος έχω ξεχωρίσει.

Γι’ αυτό και δεν θα υποκλιθώ
σε κριτικούς λογοτεχνίας,
μα ευθέως θ’ αυτοπροταθώ
για Nobel λόγω ατεχνίας.

Ξινή θα έχω υποδοχή
στους κύκλους και στα σωματεία:
με λεμονόκουπες βροχή
που είναι ό,τι πρέπει στην ναυτία.

Μα κι αν με «θάψουν» όλοι αυτοί
θ’ απουσιάσω απ’ την κηδεία,
παίρνοντας τίτλο ποιητή
ποιητική αδεία!


(πηγή: http://dimsol.blogspot)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen